Citlivost zubů: vše co potřebujete vědět
565

Citlivost zubů: vše co potřebujete vědět

Léčba zvýšené citlivosti zubů
V případě mírně zvýšené citlivosti zubů nebo zubních krčků můžete vyzkoušet následující tipy a rady:

Zubní pasty pro citlivé zuby: tyto zubní pasty neobsahují žádné složky, které mohou zuby dráždit a zvyšovat jejich citlivost a některé z nich obsahují i anestetika (znecitlivující látky), které blokují přenos bolesti.
Ústní voda bez alkoholu: pokud máte citlivé zuby používejte ústní vody, které neobsahují alkohol. Ten totiž zuby může dráždit a citlivé zuby na něj reagují bolestí, brněním a dalšími nepříjemnými příznaky.
Používejte měkké zubní kartáčky: měkké zubní kartáčky a jemnější čištění zubů (nesmíte tolik tlačit) rovněž zmírňuje potíže spojené s citlivými zuby.
Ve většině případů nějakou dobu trvá zhruba týden, než výše uvedené postupy zaberou.

Pokud se tak nestane, vyhledejte zubního lékaře, který vám může předepsat speciální zubní pastu a ústní vodu.

Další možností léčby je aplikace gelu s fluorem nebo znecitlivujících přípravků na citlivé zuby přímo v ordinaci.

Fluorové gely a znecitlivující přípravky chrání zuby a přispívají k posilování skloviny.